Lilypie

Tuesday, May 20, 2008

Wallet & Handphone aku kena rembat!!

Patut entry ni aku wat last week... memandangkan bz + EL 3 hari so baru mggu ni sempat nk wat...

11 MEI 2008

Lokasi Kejadian : Dalam Tandas Kawasan Rehat (R&R) Dengkil arah Utara...
Masa: 11.00am
Tarikh : 11 Mei 2008
Brg Hilang : Wallet (dlm tu semua dokumen penting ade) dan Handphone (No contact yg penting hilang)

Hari tu aku dgn Abg ipar & mak mertua aku on the way ke UNiSEL utk hantar adik ipar... so bile kat ELITE aku terasa nk buang air kecik... i ask my brother in-law for stop at Dengkil R&R.. so aku masuk ler tandas bertanda no.3.. masa aku masuk tu tandas no.4 ade org but no.2 ade sorang pacik masuk saing aku.. as usual beg pinggang aku akan bukak letak kat atas flush kat belakang aku coz takut jatuh dlm lubang tu plak... lepas jek wee wee aku bangun utk tarik seluar then aku toleh ke belakang utk amik beg aku, tup2 dh hilang... pergghh menyirap... aku ingat aku kena black magic.. so aku kuar tgk tandas no.4 tu dh xde org.. aku tggu pakcik td.. mana ler tau dia punya keje... but wrong person..

Darah dh menyirap... aku redah bilik stor cleaner.. ade dua org Bangla... xde gak.. Bangla tu kata dh byk kes jd kat situ.. then aku survey tong sampah pun xde.. atlast aku pi kat kete inform kat ipar aku... dia contact PLUS Ronda... sambil tggu PLUS Ronda tu aku contact laa mana2 yg patut utk Block Crdt Card dgn BankCard... PLUS Ronda smpi cite2 sikit pastu dia suh aku report kat Balai berdekatan... huh aku igt dia dtg bleh buat ape2.. just dtg nk bgtau tu jek ke?? itu aku tau ler nk wat..pastu bleh nk start lecture plak..

So aku pun gerak ke UNiSEL hantar adik ipar aku... lepas hantar aku gerak ke Wangsa Maju.. abg ipar aku nk layan Restoran Cheng Ho... ala yg Amy Search punya tu.. smpi sana Amy ade... pastu nk masuk tgk waktu operasi dia 12.00pm - 2.30pm & 6.30pm - 10.30pm... sign CLOSED pun dh terpampang..aku smpi ngam2 last customer.. waiter dia ckp xpela last order sempena Hari ibu..Lgpun kitaorg bertiga jek...

settle jek aku gerak ke Putrajaya nk wat report but system down so Pegawai Polis kat situ cadangkan aku pi report kat Dengkil utk dptkan report tu on the spot.. so xpela aku pun gerak.. still got problem there, when sorang Kopral tu kata kalo R&R Dengkil arah Utara tu Balai Polis Jenjarum punya... but dia suggest kat aku wat report cicir kat R&R Dengkil Arah Selatan.. aku ikut jek.. pastu jek terus shoot blk JB.. smpi JB lbh kurang jam 8 mlm.. supposed early coz mlm tu ade futsal + Final BPL MU vs Wigan utk tentu Juara dgn Chelsea... result?? Man U THE CHAMPION!!!!! hahaha

12 MEI 2008
x byk berlaku hari tu... pagi2 aku dh call boss aku utk EL.. so dia benarkan pasal boss aku ni understanding... pastu kuar ngan wife aku pi amik gambo utk buat lesen.. then trus ke JPJ.. smpi sana mamat yg tolong aku buat ni aku kenal tp dia x tau aku kenal dia.. maybe dia perasan aku tu yg menyebabkan dia tolong aku buat tanpa aku amik no giliran.. so kat situ aku kena RM50 pasal siap tambah setahun... pastu teman wife aku dgn ayah dia pi MBJB.. aku pun x tau diaorg wat ape... sign ape ntah.. then aku trus pi MAXIS utk amik blk sim card no aku.. malangnye no contact semua lost.. uuwaaarrgghhh kenala cari blk satu peratu... setel keje..

13 MEI 2008
Aku gerak pi Putrajaya dgn adik aku.. kebetulan dia MC so bleh temankan aku..tujuan aku ke sana utk wat ic dgn Kad ATM aku...coz my friend kata JPN Putrajaya siap ic satu hari.. lgpun account Maybank aku kay Putrajaya... nk xnk kena gak gi sana.. smpi wat ic kakak kat kaunter tu ckp try call dlm kul 3 utk tau ic aku dh siap lom.. dia kata dia x janji pasal prosedur biasa 24jam... ah sudah aku kata... pastu aku proceed jek... then terkejut beruk aku bile dia kata kena dend RM310... dia kata pasal dh 3 kali hilang.. termasuk laa ic yg lama (bukan MyKad tu). aku cite kat dia ic aku kena curi but dia nk tgk report polis.. dh tentu2 x bleh excuse pasal report tu report tercicir.. hisshh ni polis Dengkil tu ler pya pasal.. kaka tu suh wat report baru kalo nk dpt excuse.. aku ckp xpela kak saya bayar jek la...

settle jek aku pi Maybank.. smpi jek trus aku masuk... aku explain laa ape tujuan aku dtg.. skali brother tu ckp.. "Bang, Maybank kat sebelah.. sini Perbadanan" wakakakaa aku silap masuk daaa.. Maybank bukak 9.15 aku smpi kul 9... tggu ler kejap.. dh bukak jek aku terus jmpa pegawai dia mintak jasa baik utk aku dptkan blk ATM kad yg baru dgn menggunakan Slip ic sementara.. dia kata nk ikutkan kena pakai ic original.. so aku merayu kat dia mintak jasa baik dia.. lgpun account gaji aku tu... mcm mana nk kuar duit wei kalo x dpt kad aku tu..Alhamdulillah dia terima dgn ic sementara tu, lesen dgn Pass keje.. Thanks to Kakak tu hhehehe may God bless u..

setel kes tu aku try ATM kad aku yg baru tu utk tukar PIN No.. No dia ialah ...... then aku ditegur oleh seorang opismate lama iaitu Tan Sri Hatin... Sultan Jalil bg dia title ni.. so dia ajk lepak kat CAFE B2 JPM... lama beb x lepak situ.. dpt la jumpa Mizi(skang dh jd EO), Man Pacak, Shiha(kwn akrab masa kat Sungkai), Amin (Sifu Golf aku)... yg lain2 x sempat jumpa..

Lepas tu pi Pavillion tenangkan fikiran tambah2 adik aku x pernah pi.. aku bwk la dia jalan.. sambil2 tu aku contact la Jaja... mintak tolong dia kalo2 ade member kat JPN... mintak siap awal.. Alhamdulillah Jaja dpt tolong aku... lepas dpt berita bleh gi amik pasal ic dh siap.. pya la happy aku ni.. coz byk perkara yg nk aku berurusan dgn perlunya ade ic original.. korang pun tau la kan... sebelum grk blk JB, aku singgah OSCC jumpa Jaja.. nk ucap thanks kat dia plus tgk2 opis lama.. ade la sikit perubahan... overall nmpk sama jek..
Penutup
So kat sini aku nk igtkan semua termasuk diri aku... kalo masuk toilet tu jaga la valuable belongings korang.. walaupun dlm toilet org kalo nk curi.. mcm2 dia bleh wat.. Aku nk rakam Jutaan terima kasih pada Man Pacak & Jaja yg terlibat membantu aku dlm misi renew ic dan ATM kad aku.. byk ke sikit ke.. yg penting korang dh tolong.. May God Bless u all.. Jugak pada Adik aku yg tolong teman jd co-pilot.. thanks pd semua la yg rasa ade terlibat dlm membantu kes ini.. wassalam.. (pergghh panjang giler entry aku kali ni)

14 comments:

Anonymous said...

aku tak nak ah. uk..uk kat situ..nak gi kat lain...
tapi bab yang paling kelakar..bab tuko perbadanan dan maybank...
semua tu dugaan...sabar yer man.
bila nak jadik daddy ni??

Azfaliza Abd Latif said...

haprak punye penyangak! kalo aku konpem nangis melalak2 dah ni..huhu..

a'ah la man..bila due ni..wawa pon dah nak selebret besday dia dah ni..silap2 aribulan, sama tarikh ngan wawa..apa2 pon, selamat jadi bapak la yer..

Koboi mana boleh minum air Susu!! said...

due suppose 29hb ni.. tp wife aku dh sakit2 ni.. berdebar siot.. maybe this week laa... guys plz pray for me, my wife & future baby...

Anonymous said...

Kesian ko seman, byk sungguh dugaan yg ko hadapi tp x blh tahanla bab salah masuk bank tu...lawak gile! Apapun semua tu dugaan dan kita kena redha. Semoga wife ko selamat brsalin ya..

Anonymous said...

wa seman..kesian nyer ko..hish..hantu nyer penyangak..aku rasa lg 8 kali die buat cam gitu mata die sure ketumbit sbb ngintai org jer keja nya..bia die panjat then x lepas turun..padan muka die..ish aku laks yg emo nih..aku doakan semua nya selamat utk ko & family.. ;)

Khairul Muharam said...

wah3...ciannya kawan aku ni...xper la...anggap la ia sebagai 1 iktibar...

nasib abik la ko cepat dapatkan ic tu...klu tak...lagi leceh bila ko nak register anak ko t...lagi har biru la jawabnya....

apa pun...aku mewakili magd crew..berdoa serta berharap maziah akan selamat melahirkan seorang bayi yang amat comel ti...anak generasi ke-2 magd crew...amin...

Ada Dalina said...

takziah atas kejadian tersebut..
xder rezki lah tuh....
ermmmm....

p/s: psst...psssttt to seman, im da new blogger...muehehehehhe..

Masviona said...

pasni..xnak ler msk toilet kat RnR Dengkil tuh...
eeeeii..geramnye aku..haprak tol penyamun tuh...kat toilet leh dia wat keje keji tuh...eeeiii...geramnye

anyway sabo ler seman..yg pntg sume dah settle...tu dugaan org nk jadi ayah kot...huh

29hb mei...hallamak..kalu jadiler..sama date ngan bufday nas ler...ahaksss...leh celebrate sama nnti nih.

perantau.tt said...

sedih aku dengar citer ko man.. macam2 ujian tuk ko. moga kesabaran ko tuh akan dibalas pahal yang berlipat ganda dan jugak rezeki yang mencurah2..

kat sini dah konfem potong tangan pencurik tuh...

Anonymous said...

sian ko seman.. kalau aku tu kompom dah ngamok sambil nangis2 kat situ.. seksa tu kalau IC ilang.. kad2 lain tu la kita block segera.. so pasni kita semua kena beware.. kalau nak masuk toilet kena mintak geng pegang beg dulu sementara kita masuk...

Anonymous said...

ya Allah..siannye..mmg hot betul n3 kali ni sehot kaler merah blog nih..huhu..betulla, ape yg awk lalui ni mmg jd iktibar utk yg membacanye jugak..kite tak sangka kan..dlm bilik kecit yg kite membuang tu pun ade yg sanggup buat keje haram tu..???mmg tak selamatla dia..dahla kene ke hulu ke hilir nk menyetelkan kes tu..dr repot sampaila nak dptkn semula doc.2 tuh..ape2 pun syukur byk2 Allah permudahkan sgl proses..

so, all the best to ur wife..smg slmt mommy n future baby ye..(ke, dah bersalin skang nih?)

Koboi mana boleh minum air Susu!! said...

thank guys.. sorry baru reply.. cuti seminggu...

dazzling 948 said...

seb baik ade nama aku dlm felem nie...kalu x, baru nak merajuk..
ahhaha..thanx sbb drop by..
:)

Koboi mana boleh minum air Susu!! said...

hahahaha... majuk jek tau